10 ways to get smarter with evidence


 

چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز می تواند از عملکرد مغز شما نیز حمایت کند. برخی از این اثرات به دلیل کافئین موجود در چای سبز است که به مقدار کم وجود دارد. چای سبز همچنین سرشار از یک ماده شیمیایی به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است.

بر اساس یک منبع معتبر در سال 2019، EGCG ممکن است رشد آکسون ها و دندریت ها را در نورون ها تسهیل کند. آکسون ها و دندریت ها این امکان را برای نورون ها فراهم می کنند تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و وظایف شناختی را تکمیل کنند.

علاوه بر این، یک منبع معتبر در سال 2017 به این نتیجه رسید که چای سبز توجه و حافظه کاری را افزایش می دهد. این احتمالاً به دلیل ترکیب اجزای مفید در چای سبز به جای یک ماده واحد است. مشکل قطع صدا در ویندوز

 غذاهای غنی از مواد مغذی بخورید

یکی دیگر از راه‌های تقویت سلامت مغز، خوردن غذاهای حاوی مواد مغذی است که از عملکرد مغز پشتیبانی می‌کنند. این شامل غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3، فلاونوئیدها و ویتامین K است.


اسیدهای چرب امگا 3

طبق یک بررسی در سال 2017، چربی های امگا 3 اجزای اصلی ساختار مغز هستند. منابع غنی عبارتند از:

ماهی چرب

صدف

جلبک دریایی

کتان

آووکادوها

آجیل

فلاونوئیدها

فلاونوئیدها ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که دارای مزایای محافظت کننده عصبی هستند.

بر اساس یک بررسی در سال 2015، فلاونوئیدها با نتایج مثبت شناختی، از جمله افزایش عملکرد اجرایی و حافظه کاری مرتبط هستند.دانگل وای فای

 

منابع غنی فلاونوئیدها عبارتند از:

 

انواع توت ها

چای

کاکائو

سویا

دانه ها

ویتامین K

بر اساس بررسی منبع مورد اعتماد در سال 2019، ویتامین K در بقای سلول های مغز و عملکرد شناختی نقش دارد. عمدتاً در سبزی‌های برگ‌دار یافت می‌شود، مانند: 

کلم پیچ

اسفناج

قلاده ها


Comments

Popular posts from this blog

What happens when colors are mixed together?

attractiveness factors

How to become smarter